STEEN

.

Werk in steen

 

Con-Sole; 1987

35 x 17 x 55 cm;
wit en grijs marmer, graniet;
Assemblage, hangend

Zonder titel; 1988

Zonder titel; 1988

180 x 18 x 107 cm; marmer, lood
Aangekocht stadscollectie Breda

Zonder titel; 1988

180 x 15 x 100 cm; marmer, lood
Aangekocht Suikerunie Breda

Te doen alsof het niet zo is; 1990

110 x 110 x 130 cm; marmer, Rouge Royal, lood;
Licht kan van boven naar beneden door een trapsgewijze opening in het lood.

Nothing left to say; 1990

160 x 201 x 150 cm; marmer, Rouge Royal, lood;

Um Sonst; 1991

Assemblage, hangend, van verschillende soorten steen;

De essentie der dingen lijkt ver weg; 1993

125 x 40 x 41 cm; marmer, Rouge Royal, hardsteen;

Het ritme van de dingen; 1993

125 x 27 x 21 cm marmer, Rouge Royal, glas;

Cumulus; 1998

100 x 50 x 55 cm Carraramarmer gezoet, pootjes  glas/staal

Opdracht nieuwbouw kantoor EVO vloeren Bergeijk; 2000

80 x 80 x 180 cm hardsteen, rood en wit marmer, cortenstaal, beton
in mijn ontwerp voor het beeld voor het bedrijf EVO vloeren heb ik symbolisch  weergegeven de oprichting door de vijf broers, de vijf staanders. Het product van het bedrijf ‘industievloeren’ vertaald naar de betonnen plaat/schijf. De lette E omgezet in rood marmer. De letter V omgezet in hardsteen en de letter O omgezet in wit marmer. Het beeld is nadrukkelijk ontworpen voor de halfronde entree van het kantoor.

 

Boekbeeld; 2005

Hardsteen, gegraveerde tekst van W.F. Hermans

 

ROSE, bankje; 2005

120 x 50 x 40 cm Carraramarmer gezoet
2005 IIe Lustrumtentoonstelling ‘De Roos’ De Zeeuws Rozentuin, Kats;
De aanleiding voor dit beeld was de omkering van mijn naam Mélanie Rose en de naam van mijn grootmoeder Rose Mélanie waar ik naar vernoemd ben. De omkering in de naamgeving vindt zijn vervolg in de omkering van de vorm.Het bankje kan namelijk op twee manieren opgesteld worden, in beide gevallen is het zowel zitbank als autonome vorm. Het beeld heeft heeft dus geen specifieke boven- of onderkant.